Onderhoud lichtkasten - Color Technics | Adviesbureau voor kleurmeting en kleurtechniek | Nederlands Kleuren Centrum

Onderhoud lichtkasten

U krijgt de melding “Service Due” in uw VeriVide lichtkast. Waarom?

De melding service due is een hulp voor u die aangeeft dat het tijd wordt om de lampen te vervangen. Lampen “verslijten” als ze branden. Om een consistente lichtkwaliteit te hebben, is vervanging van de lampen na 2000 branduren of na een een jaar zeer sterk aan bevolen.

U kunt bij ons de lampen bestellen in de webshop of per mail via info@colortechnics.nlÂ.

Wilt u dat wij het voor u regelen? Dat kan, op afroep of middels abonnement.

 

Voldoen aan de normen

Om aan de ISO en andere normen te voldoen in uw proces dient VeriVide lichtkast en lampen te worden onderhouden.

De lichtkasten zijn hiervoor uitgerust met lichtbronnen welke aan specifiek gestelde eisen voor kleurbeoordeling moeten voldoen. Door gebruik verliezen de lampen langzamerhand hun lichtintensiteit, waardoor door te weinig lichtopbrengst, ze na een bepaalde periode niet meer aan deze eisen voldoen.

Daarom dient, om uw Verivide lichtkast in goede conditie te houden:

  • de fluorescerende (TL) en, indien van toepassing, de halogeenlampen (type A of H) te worden vervangen.
  • De witte lampreflector te worden gereinigd
  • eventueel de kast bij geschilderd te worden

Voor de vervangingstermijn geldt als richtlijn om dit, bij continu gebruik elke 2000 branduren, óf anders, elke 2 jaar te doen. De aan/uit schakelfrequentie in een periode van 2 jaar, leidt tot een lampveroudering, vergelijkbaar met 2000 uren continu gebruik.

Wij leveren de originele Verivide lampen voor dag- en winkellicht.

Wij bieden de volgende onderhoudsmogelijkheden aan:

Vervolgens kunt u kiezen tussen de volgende drie serviceopties:

Optie 1:ÂU voert de service zelf uit. U bestelt de lampen die u nodig hebt en plaatst u zelf in de Verivide kleurbeoordeling lichtkast. U betaalt voor de geleverde artikelen, plus de kosten voor verpakking, verzekering en transport.

Optie 2:
U laat de hierboven vermelde service door ons uitvoeren. Wij vervangen de lampen, reinigen de reflector en controleren de lichtkast op eventuele gebreken. U betaalt voor de geleverde artikelen, plus een vast tarief voor voorrijkosten en arbeidstijd.

Optie 3:
is optie 2, aangevuld met het opnieuw schilderen van het interieur van de lichtkast. Hiermee wordt slijtage van de interieurcoating hersteld en voldoet uw Verivide lichtkast weer aan de gestelde richtlijnen. U betaalt voor de geleverde artikelen, plus een vast tarief voor voorrijkosten en arbeidstijd.

Optie 4:
Geen zin in onderhoud? Wij regelen het voor u met hetÂJaarlijks servicecontract. Jaarlijks nemen wij contact met u op voor de service volgens optie 2. Hiermee voldoet uw Verivide lichtkast weer aan de gestelde normen en richtlijnen. U betaalt voor de geleverde artikelen, plus een vast tarief voor voorrijkosten en arbeidstijd. Service contract gaat voor drie jaar en geeft korting op het vast tarief.

Heeft u interesse in één van onze serviceopties? Reageert u dan via dit bericht met uw voorkeur en u ontvangt, vrijblijvend een op maat uitgewerkt voorstel.

Wij zien uit naar uw reactie en hopen u als gebruiker van ons Verivide Serviceprogramma te mogen verwelkomen.